Pulled Oats

Pulled Oats

Maak kennis met de nieuwe foodtrend uit Finland: Pulled Oats. Veganistisch, sojavrij, bomvol eiwitten en helemaal vrij van gekke toevoegingen. Inmiddels liggen de Pulled Oats al een tijdje in de Nederlandse supermarkten en zijn veel foodbloggers fan. Tijd om het eens te testen.

Smaak en textuur

Niet geheel onbelangrijk bij eten is uiteraard de smaak. Persoonlijk vond ik losse Pulled Oats vrij smaakloos. Gekruid of door een sausje smaakt het een stuk beter, maar dan proef je vooral de textuur van de Oats. Van zichzelf hebben de ze dus een neutrale smaak. Qua textuur zijn de Pulled Oats stevig, wat harder dan het meeste vega gehakt.

Voordelen

Een enorm voordeel van Pulled Oats is dat ze per 100g maar liefst 30g eiwit bevatten! Even ter vergelijking: scharrelkip bevat 23g eiwitten per 100g. Zeker na het sporten is een bakje Pulled Oats (goed voor twee personen) de €2,99 helemaal waard. Ook zijn Pulled Oats rijk aan ijzer. Verder zitten er weinig suikers en vetten in. De voedingswaarden van deze Zweedse trend maken het tot een hoogwaardige vleesvervanger.

Conclusie

Ondanks dat de Oats enorm voedzaam en vullend zijn, viel de smaak me tegen. Daarom is het een welkome vleesvervanger om af en toe, bijvoorbeeld na een zware trainingsdag, door een rijstschotel of warme salade te mixen. Maar ga ik nu 1x per week aan de Pulled Oats? Nee, daarvoor vond ik de smaak niet speciaal genoeg. Gezond eten moet tenslotte wel lekker blijven. ;)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.