Eetdagboek 1

Eetdagboek 1

Hierbij mijn eerste eetdagboek! Omdat ik altijd honger/trek heb en best wel veel eet (wat waarschijnlijk komt door een combinatie van sporten en een goede stofwisseling), zou ik niet aanraden om mijn eetpatroon na te doen. Wanneer en hoe veel je het best kunt eten, verschilt per persoon. Het dus is echt bedoeld als een kijkje in mijn eetgewoontes en wie weet haal je er wat snack of recept inspiratie uit. Laat me vooral weten wat je van dit eetdagboek vindt!

08:00 – Ontbijt

Als ontbijt mijn standaard recept: ongeveer 75g havermout met Oatly Havermelk of water, 1 banaan, lijnzaad en wat speculaaskruiden. Deze keer topte ik mijn kom havermout ook af met knapperige quinoa-choco pops van MyMuesli. Meestal doe ik er nog 2 of 3 dadels bij, maar die had ik nu niet in huis.

Eetdagboek1

09:45 – Snack

Je kunt dit een snack noemen of een tweede ontbijt. Stevig ontbijten helpt me om de rest van de dag iets minder gefocust te zijn op eten. Daarom nam ik een vullende granola-pindakaasreep, waarmee ik het goed uithield tot de lunch.

12:30 – Lunch

Als lunch at ik 200g gekruide aardappelblokjes. Deze kwamen van de Jumbo en hadden “rösti”-smaak. Hoewel ik rösti erg lekker vindt, vond ik deze kruiden niet bijzonder lekker. Verder at ik een paar kleine wortels.

Eetdagboek2

14:45 – Diner

Omdat ik om 18:00 ging sporten, besloot ik in de middag te ‘avondeten’. Dat deed ik met 2 kleine borden (dus 1 grote portie) rijst. Zoals op de foto te zien is zat daar tempeh, spinazie, wortel, cherrytomaat, linzen, gebakken uitjes, sesamzaad en teriyakisaus doorheen. Superlekker! En het vulde goed.

16:15 – Snack

Een klein stukje pure chocolade.

19:15 – Snack

Na het sporten at ik een Clif Bar in de smaak ‘Blueberry Crisp’. De Clif Bars waren (net als de bovengenoemde tempeh) mijn favorieten van de afgelopen maand.

20:00 – Snack

Als laatste at ik nog een klein bakje haveryoghurt met granola van Yesper’s.

Eetdagboek4

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.