Eetdagboek 2

Eetdagboek 2

Welkom bij mijn tweede eetdagboek. Voor mijn doen had ik vandaag heel weinig honger/trek, dus normaal snack ik meer. Deze keer was er ook niet veel te eten in huis, terwijl ik meestal gemakkelijk aan twee stuks fruit per dag kom. Niet helemaal een doorsnee dag dus, maar wel met weer andere gerechten dan vorige keer. Gelukkig at ik de dag erna extra veel groenten, dus het is weer in balans! :)

08:00 – Ontbijt

Ik ontbeet met mijn gebruikelijke kom havermout. Deze keer zaten daar rijstmelk, 2 dadels, 1 banaan, wat lijnzaad, kaneel en gepofte quinoa door. Prima begin van de dag!

Eetdagboekb1

08:30 – Ontbijt

Als tweede deel van mijn ontbijt nam ik twee kwarkmuffins, die ik nog over had. Meteen veel eiwitten binnen!

11:30 – Drankje

Een half flesje (125 ml) gembersap met citroen en appel van de AH. Lekker pittig, dat houdt je alert. ;)

13:30 – Lunch

Ik lunchte laat en had nog steeds niet heel veel honger. In een pan met een scheutje olijfolie toastte ik twee volkorenboterhammen, die ik belegde met een halve avocado. De avocado was overrijp en had grote bruine plekken, maar gelukkig kon ik de helft toch gebruiken. Ik strooide hier nog wat gemalen koriander en zwarte peper over. Daarna dronk ik een klein glas Oatly choco-havermelk.

15:00 – Snack

Als tussendoortje at ik de 2 Nature Valley repen in dit pakje. Ik dacht dat deze vegan en relatief gezond waren, maar toen ik de ingrediëntenlijst bekeek, bleek er toch honing in te zitten. En na haver was het tweede ingrediënt suiker… Deze koop ik dus niet meer (alhoewel ze best lekker zijn).

Eetdagboekb3

17:45 – Diner

Als avondeten nam ik een flinke kom tomatensoep met een half stokbrood.

20:00 – Snack

Mijn toetje bestond uit een schaaltje Alpro Mild & Creamy kokos, afgetopt met de Sweet Mystery smaak van Naturally Granola.

Eetdagboekb4

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.