Tijd voor ontbijt: granola-pindakaasrepen

Tijd voor ontbijt: granola-pindakaasrepen

Als eerste recept in de nieuwe ontbijtserie met niet-zo-standaard recepten vind je hier heerlijke granola-pindakaasrepen. Ik gebruikte voor dit recept Naturally Granola’s “Belgian Dark Chocolate” met heerlijke grote brokken pure chocolade. Meer over goede granola-merken lees je hier. Maar nu: tijd voor ontbijt! Dit supermakkelijke recept is gemakkelijk van tevoren te maken, zodat het geschikt is voor onderweg. Je kunt het recept dus vermenigvuldigen om meer repen in één keer te maken. Op een goed begin van je dag!

Ingrediënten voor 2 repen:

50g Naturally Granola “Belgian Dark Chocolate”

50g gepofte quinoa (of gepofte rijst)

2 el 100% pindakaas

Bereiding

Doe de granola en gepofte quinoa in een bak en schud ze voorzichtig door elkaar. Mix dan de twee eetlepels pindakaas erdoor tot het een grote, plakkerige massa wordt. Schep dit over op een vel bakpapier. Het is handig als je een vierkante/rechthoekige bakvorm hebt, maar het kan ook zonder. Als je een bakvorm hebt: leg het bakpapier met de granola-pindakaas mix in de vorm en vouw het dicht als een pakketje. Duw met je handen of de achterkant van een lepel de ingrediënten goed aan. Zonder bakvorm duw je de mix met je handen in de goede vorm. Ook hierbij pak je de mix in in bakpapier, zodat er niets aan je handen blijft kleven. Zet de goed aangedrukte repen een uurtje in de vriezer om op te stijven. Daarna kun je ze in de koelkast zetten. Eet ze snel op wanneer je ze uit de koelkast haalt, anders worden de repen erg plakkerig. Je kunt ze verpakt houden in bakpapier en zo opeten, zodat je geen pindakaas aan je vingers krijgt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.